torsdag 24. mars 2011

I spisesalen

I kjelleren på Grande ligger spisesalen, her var alle måltider. Og snakk om å komme på "hjemmet". Middag kl 13.30 og kveldsmat kl 18.00.... ;P  Men vi var veldig opptatt av måltidene; "Snart middag", "Straks kveldsmat nå ja....", "Kaffepause snart kanskje...?" (den var kl 11.30....med oppskårede grønnsaker og på onsdager fikk vi vafler!)

Flere steder i bygget hang ukesmenyen:

Man er ganske heldig på et sted som dette. Vi kom til dekket bord, 3 måltider om dagen. (Trengte vi mer etter kveldsmaten tok vi bare med niste ;) )  Men jeg må innrømme at det på tredje uken var en smule kjedelig å spise frokost og kvelds, det er samme maten hver dag de ukene, og sjelden noe nytt i pålegget. Var det et ekstra kjøttpålegg var det vill jubel. ;)


Men det var ganske greit å slippe å tenke på middag. På hva en skulle lage og handle inn.... Mannen slet ikke så verst hjemme heller; de fleste middager ble inntatt hos svigers har jeg forstått. ;)


Det var fisk 3 dager i uka, og vi fikk ikke en eneste middagsrett to ganger i løpet av de fire ukene vi var der! Det var masse forskjellig tilbehør og bl.a. brokkoliblandingen var en suksess.

Kutt rå brokkoli samt evt. litt blomkål i små biter.

Lag dressing;
1/3 del purreløk
1 ts estragon
1/2 ss basilikum
1/2 ss sitron pepper
1/2 ts salt
1/4 kork 35% eddik
5 dl rapsolje
Dette er bare ca. mål men smak til etter egen smak.
Alt dette kjøres i en foodprosessor til alt er godt blandet.

Blandes godt sammen og kan godt stå og trekke litt. ;)
(Den passer faktisk til det meste av mat!)


På et sted som Grande hvor det er mye mennesker er det også veldig viktig å holde smitte unna, så ved hver dør inn til spisesalen og på treningsrommene var det spritdispensere. Og glad i vin og likør som vi var hadde vi det moro med teksten til... *ler* "Spritdispenseren er automatisk. Hold en hånd under og tilpasset dose kommer." Mangler bare shotglasset da! ;)

Jeg er glad i en shot på fest, så det falt meg helt naturlig å tenke i de baner da jeg så disse. *ler*


Jeg fikk spørsmål i en kommentar på tirsdag om hvordan jeg synes det fungere med å sette det en lærte under oppholdet ut i hverdagslivet. Jeg tenkte å skrive et innlegg om det helt til sist, så om du er tålmodig med meg, så kommer det svar innenfor en ukes tid! ;)

Neste innlegg fra Grande inneholder treningsbiten - her har jeg lært enormt masse!!

Håper du har en fin torsdag!






*forhåndspubliert innlegg*

4 kommentarer:

  1. Så mye deilig mat;)
    Setter stooor pris på disse innleggene Vibeke;)
    Gleder meg til og høre om treningen ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Artig å lese om oppholdet! Akkurat som leiropplevelser da jeg var ung... bare det at vi ikke hadde noe spennende drikke. ;) Hadde vært gøy å oppleve noe slikt i voksen alder, skjønt jeg synes fire uker høres veldig leeeenge ut. Om ungene hadde vært litt større (eller hatt far tilgjengelig) skulle jeg ha spandert på meg et kost- og trenings- opphold på en "helsefarm" i privat regi, for jeg sliter med stoffskifte og synes det er vanskelig å legge om livet etter det, slik helt alene uten rettledning.

    Håper du har lært mye du har nytte av videre! Klem

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å dokumentere oppholdet, og ser ut som dere fikk god mat også :)

    Litt lite kommentarer om dagen fra meg, men jeg følger stadig med ;)

    KLEM

    SvarSlett
  4. Så fint å lese om oppholdet ditt på Grande. Gleder meg til å lese mer av dine erfaringer derfra. :)
    KLEM

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails