søndag 6. mars 2011

Litt mer kjøkken....

Husker dere henne som både varslet en mulig bloggpause og at kjøkkenbilder ikke kom før om halvannen uke...? Hun har blogget masse de siste dagene, og laget ferdig noen innlegg til en hektisk uke, samt ryddet kjøkken for å ta bilder.... *ler*

Så mens jeg ser repriser av Gossip Girl og One Tree Hill mens jeg lar neglene tørke (multitasking på sitt beste!), lager jeg et innlegg om kjøkkenet vårt. ;)


Som kjøkkentegner/-selger har jeg selvsagt tegnet løsningen selv, og svigerfar har laget alt fra bunnen!! Dører og skrog er resirkulert trevirke, døra til hjørneskapet er den gamle bokhylla vår. Bildet over viser vegghylla svigerfar fikk tegning på en sommer med mye regn, et par dager senere var den klar til maling! :D

Vi får mye skryt for kjøkkenet, og vi er veldig fornøyd, men løsningen ble laget da vi skulle pusse opp på en enkel og rimelig måte for så å selge det lille huset vårt. Hadde vi visst vi skulle bli boende, hadde nok løsningen og investeringen blitt noe anderledes!
Uansett er vi meget takknemlig for den jobben min svigerfar har utført - den er enorm!! Han har laget all innredning, og alle dører - og her snakker vi ramme og fyllinger med utfresinger -, vegghyllen og fikset favorittbordet mitt. Hva den mannen ikke kan.....!



Som dere ser har vi frittstående hvitevarer, jeg drømmer om å bytte de med integrerte, og da mulig gjøre litt mer på løsningen. Jeg har funnet meg en flott laminatplate på jobb, som det mest trolig blir - rett og slett fordi den er lekker, men også fordi den er ganske mye rimeligere enn heltre eik. ;)

En annen fin detalj på kjøkkenet, er det gamle vinduet. kjøkkenveggen var jo en yttervegg, og vinduet skulle bort da vi bygde på. Men neida, det fikk bli når vi så hvor godt det gjorde seg!


Kjøkkenet ligger midt i huset og her har vi god oversikt over hva som skjer rundt oss. Vinduet gjør også at vi får med oss TV-program selv om det er matlaging på gang... Det mangler bare lyd nå....! ;)


Nå skal jeg straks ut på dagens andre POMPdeLUX-visning. Håper dere har en fin søndag! Vi sees i morgen. ;)








PS: Hurra for innlegg 700!





10 kommentarer:

  1. Herligheten, så flott;)
    Og så FLINK og SNILL svigerfar du har ♥ Jeg skulle gitt mye for og tegne en slik kjøkkenhylle og fått den levert fiks ferdig et par dager etter - wow!!

    Kjempesmart og beholde vinduet da dere bygget på;) Det ble så koselig ♥

    Misunner deg faktisk Pomp De Lux jobben din, må være artig og selge så flotte klær! De selger seg vel nesten selv tenker jeg;)
    Takk for svar ang størrelsene, tror nok desverre de blir et hakk for smått til min lille frøken - hun er en str 152 ca nå... Kjempedumt for hun liker den stilen veldig godt!
    Jaja, godt jeg har små nevøer og nieser da ♥

    Jeg må bare si at jeg syns du har vært kjempetøff og kjempeflink de siste månedene, jeg beundrer måten du VILLE bli frisk på, og ting du har ofret... Og syns det er så herlig og lese at det fungerer så greit i hverdagen for tiden;)

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Så flinke dere har vært, likte utrolig godt det nederste på de gamle vinduene. har sett på vindusfolie i ca samme mønster. Liker veldig, veldig godt!!
    Nyt kjøkkenet!

    SvarSlett
  3. ååååh, det er så fint!!! Jeg b<r digger vinduet, et slikt et kunne jeg virkelig tenkt meg! :)
    Og den svigerfaren din stiller virkelig i klasse for seg selv, det kan du hilse han å si:)

    Åssen har du fått til så svææææære bilder????

    Kos deg på visning!Klem

    SvarSlett
  4. Jeg DIGGER kjøkkenet ditt! Særlig løsningen med vindu inn i stua!! ♥

    Jeg tegnet også kjøkkenet vårt, hadde jo et helt kjøkken som skulle inkluderes i et større, og faktisk så greide ikke leverandøren det.... De vendt om på hele kjøkkenet! Men med dems løsning kunne jeg nesten hatt samme utsikt fra oppvaskbenken som dere.. Bare atte halve vinduet gikk mot yttervegg... (nei,du jobber ikke hos dem... :P)

    Nå har vi bodd i huset i snart 8 år--- jeg drømmer om å gjøre om kjøkkenet.. For å si det slik, det gjør ikke mannen! Heltre eik skal liksom leve livet ut....
    Men mulig jeg får til en liten "nødløsning" :P

    Go' travel uke...!! Det blir det her også, sjøl om det er fint lite jobb med lønn på programmet :P
    Men lønn for strevet kan det vel kanskje bli no av!

    Klem

    SvarSlett
  5. For et nydelig kjøkken dere har! :) Og for en svigerfar da, han må være utrolig flink og dyktig! :) Heldige deg! Likte utrolig godt vinduet med utsikt til stua, kjempekoselig! :)

    Håper du får en fin ny uke! :) Og du... Husk å pust imellom slagene da, viktig å ta vare på seg selv! ♥

    klem Frøken H

    SvarSlett
  6. Så dyktig og snill svigerfar du har! Kjøkkenet er rå-fint :D

    Hoho, det må da være en av de korteste "bloggpausene" jeg har sett ja. Du er flink!!

    Gratulerer med 700! Wow!


    Sv: Joda, vi har sagt ifra vi. Det har generelt vært altfor rotete gjennom hele byggeprosessen, uten at byggelederen har gjort noe når vi har sagt ifra at vi ikke liker det mtp gulv og vegger. Kanskje de gjør noe nå som de blir fakturert for ekstra arbeid for elektrikeren...

    Klem

    SvarSlett
  7. Utrolig koselig kjøkken du har!
    ha en fin kveld
    /myr

    SvarSlett
  8. Så utrolig flott blogg du har. Et spørsmål,,,jeg har lett og lett etter chips skåler som er beige med hvit skrift...kan jeg spørre hvor du har fått tak i dem??

    SvarSlett
  9. Jeg fant, jeg fant;)) Lekkert!

    *KLEMMMASSEPÅ*

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails