lørdag 19. mars 2011

Jeg gir meg ikke.....!



Jeg har ikke tall på hvor mange planter, og spesielt eføy, som har "vandret heden" her hos meg. Enten vanner jeg for lite, ellers blir det for mye. Eventuelt vanner jeg feil (ja, en kan faktisk vanne feil, Monica). Men jeg gir meg ikke - eføy er fint!!


Jeg skal ha for at jeg ikke gir meg synes jeg.... Jeg prøver like iherdig med hortensia, der er det 1-0 til Dødaren Vibeke for 2011... Det blir for varmt og tørt når vi fyrer forsto jeg, så jeg får vente til varmen kommer ute også. ;)


Siden jeg tok disse bildene har livet gått sin gang, og jeg har pyntet litt anderledes på sjenken. Ingen ny pynt, men jeg tok bort jule-/vinterpynten. Og jeg lot eføyen stå! For den lever fortsatt!


 Den har til og med......



*klappeihendene!*
Jobbelørdag i dag, og etterpå skal jeg klippe meg............... Jeg har ingen aning om hva jeg skal finne på, jeg vet bare at når jeg føler meg finest med håret i strikk, da må jeg få bort litt av mengden. Det er langt, tungt og masse! *grugledeseg*

Håper du har en fin lørdag!



En liten ting helt til slutt; Mange mener at stillheten i bloggverdenen i går var tull, at det ikke ville hjelpe. Som det sto nederst i innlegget i går "....skal bidra til økt kunnskap, respekt, og bevissthet rundt katastrofen i Japan." Det var aldri snakk om at min (eller andres) stillhet ville hjelpe noen i Japan, ei heller at vi skal glemme de som har det vondt i Sudan, på Haiti, eller her i Norge. Men det var manges måte å nettopp vise respekt og medfølelse for de som har det tøft i Japan akkurat nå.


En stille dag på nett, eller et lys tent på facebook vil ikke hjelpe noen fysisk, men det vil, som ønsket, kanskje øke folks bevissthet. Og kanskje vil flere, som meg, finne veien inn på Røde Kors sine sider, hvor man kan gi et valgfritt beløp, enten til ofrene i Japan, eller til Røde Kors' arbeid generelt. Der kan du hjelpe de du vil. ;)



12 kommentarer:

  1. Så flott du har pyntet sjenken! Det gamle "trefatet" (har sikkert et annet navn) var nydelig kontrast til det andre. Du er jammen flink med blomster når du har hatt eføyen siden jul! Jeg har de samme erfaringene med hortensia som deg, men jeg kjøper dem likevel, er så vakre. De holder noen uker, maks, men jeg kjøper jo ofte blomsterbuketter som holder ca 1 uke, og de koster også endel. Jeg er enig med deg ang. aksjonen "støtt Japan" på nett, men lot meg rive med slik mange andre bloggere. Det er mange rundt i verden som lider, og skal man gjøre noe, er det veldig viktig å gi pengene til seriøse organisasjoner. Leste innlegget til bloggen "Petunia", og hun har skrevet et tankevekkende innlegg om dette. Ønsker deg en fin lørdag, klem fra Mona

    SvarSlett
  2. Hei;o)
    Ja en vet om dette problemet med eføy...men jeg har nå hatt mine i over ett år og de vokser mye. Jeg kjøpte de som egentlig skal være ute i bed..kanskje det har litt å si på varigheten??? Ikke vet jeg men mine lever enda. Og jeg vanner de når gullranken henger...og her er det både vedfyring og varmepumpe;o))
    Lykke til med hårklipp og Eføy
    Klem fra
    Ann Berit

    SvarSlett
  3. Rettelse: Det var bloggen "LIVET" som skrev kommentaren ang. "støtt Japan aksjonen". Beklager feilen, jeg er et rotehue.

    SvarSlett
  4. En renovasjonsarbeider fortalte meg en gang at det bugner av Eføy på søpleplassene fordi alle tror de dør når bladene faller av, men det er faktisk slik at det er bare naturlig for den å felle bladene slik som alle sesongblomster;-D Sett den til side og vann med måte så kommer de som oftest igjen! Jeg har gitt de opp mest fordi de ofte får sykdommer som rust og lus som veldig smittsomt dessverre:(
    Ang.meningen med gårsdagens "aksjon" så er jeg helt enig med deg og det er synd noen ikke skjønner det!

    Ha en flott dag!
    Klem fra Grete

    SvarSlett
  5. God dag!
    Jeg kjøpte en Hortensia på torsdag og den henger allerede litt i bladene!! Jeg blir gal, klarer jo aldri ha noe lenge....*surmule*

    Forøvrig håper jeg å komme litt ut av bloggesirupen. Nytt innlegg igår, og har mange i tankene:)
    Har bl.a kjøpt nye trekk til jennylund-stolene! Ble kjempefint:)

    Klem
    Benedicte

    SvarSlett
  6. Hei vennen. Det er jo ikke de letteste blomstene/plantene du har gitt deg i kast med da. Hortensia er vanskelig å få til, bortsett fra for Hortensiaekspertene... Eføy blir fort full av sykdom, slik en annen allerede har nevnt. Men stå på, du kan jo ha et bruk og kast-forhold til dem. God helg.

    SvarSlett
  7. Eg er også ein Eføy dødare! Og eg trur eg gir opp! Held meg til planter eg får til.


    Klem M♥

    SvarSlett
  8. Hehehe, alle planter jeg har dør. Sorte fingre tror jeg det er noe som heter.

    Veldig enig med deg ang. det du skriver om gårsdagens innlegg. Det er absolutt ikke meningsløst! Jeg syns det er en flott måte å bevisstgjøre det som har skjedd enda mer. Og mest av alt å vise vår respekt til pårørende!

    Ha en fin lørdag, Vibeke!

    Klem

    SvarSlett
  9. Hei Vibeke.
    Flotte bilder du har tatt da..eføy er en veldig dekorativ plante. Synes den passer til alt. Eføy kan tørke litt, men du må ikke drukne den heller. Min erfaring er at planter kan godt tørke litt, det er bedre enn å drukne dem. Det gjelder stort sett grønnplanter. Hortensia trenger vann..skrev litt om den i bloggen min:-). Lykke til

    Hege

    SvarSlett
  10. Hihi...
    Du er litt sånn som meg du... sånn med vanningen altså!
    Det finnes vel strengt tatt bare èn potteplante igjen i dette huset... En hjerterankel som får vann når "jeg kommer på det"

    HEEELT utrolig faktisk.. at den enda trives!

    Ha en super helg da!
    Klem fra
    Kjersti

    SvarSlett
  11. Godt å høre at det ikke bare er jeg som tar knekken på Eføy. :-) Men "bank-i-bordet" har hatt en en god stund nå jeg også. Kanskje det er et ekstra hardført parti med Eføy ute nå? ;-)

    Forøvrig helt enig i din kommentar ang. Japan.

    Jeg har sendt en award/utfordring til deg inne hos meg - hvis du har lyst på:-)

    SvarSlett
  12. I motsetning til her hos meg der eføyene tydeligvis har tenkt å overta kjøkkenet. Lille B snublet i eføyen i vinduet (som henger ned til gulvet og ligger i en 'haug' på gulvet) i går. Jaja, mine får sjelden eller aldri vann eller stell, men de har en ganske stor oasis nede i krukka og jeg regner med at så lenge det er litt vann i krukka så sørger de selv for mengde osv... ;) *ler* Jeg kan jo ikke noe med blomster, men, men... Disse har levd leeeeeeenge!

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails