fredag 31. desember 2010

Året som gikk - via bloggen (januar-juni)

Jeg slår til med et av mine vanlige superlange innlegg - og måtte faktisk dele det i to! Begrense seg? Hva er det? ;P Det er blogget mye i 2010, her er litt av det:
(Bildene har litt forskjellige rammer fordi jeg har hentet de fra innleggene som er skrevet)

JANUAR

Året 2010 ble sparket i gang med å feire 40.000 besøkende. Pr i dag har det kommet til 120.000 til - helt utrolig! Takk til alle som er innom - det er dere som gjør det moro å blogge! ;) Jeg skriver mye om mat denne måneden; vi har begynt med ukesmenyer og jeg deler disse med dere. Samtidig har NIB baderomsutfordring og jeg lager (som vanlig) et eviglangt innlegg fra badet vårt.
   


Det er kjempekaldt i Hernes i januar og jeg viser vakre vinterbilder av bl.a. et stygt stillasje og jeg får en ny bestevenn når vi nærmer oss innflytting i 2. etasje. Det blir mye maling av gamle møbler - og det går fort med en malingssprøyte!


Det går en utfordring i bloglandia om te- og kaffeoppbevaring, og jeg ender opp med å blogge kjøkkenet etter å ha vist frem masse detaljbilder i det innlegget. Heddas rom blir ferdig - endelig skal jenta få eget
 rom! (Hun flytter ikke inn før i februar, da vi må ha ferdig resten av etasjen også)


FEBRUAR

Februar er oppussingsmåneden uten sidestykke. Jeg maler masse møbler og vi gjør "ferdig" 2.etasje.
Vi pusser ned og maler en gammel dør, og bruker den som sengegavl på soverommet vårt. Den høye sjenken blir malt i fargen isvann, og blir faktisk en fargeklatt blandt alt det hvite. ;)


Yttergangen var innflyttingsklar 23.desember 2009, og i februar river vi veggen rundt trappa opp. Rommet blir mye større, og takhøyden føles også større! Jeg blir også en ekte interiørblogger når plakaten "Keep Calm and Carry On" kommer opp. ;)


Gjesterommmet blir ferdig, og helgen før Alexandras 10-årsdag blir også hennes soverom ferdigstilt og vi flytter alle opp. Babycall'en til Hedda er storesøsters gamle; 10 år og ikke helt god, så vi vil sove der vi hører Hedda når hun endelig er på eget rom, 19 mnd gammel.... Det er godt for oss alle!!


I februar startet POMPdeLUX opp i Norge og Sverige og jeg får være med som salgskonsulent - kjempemoro og masse å gjøre! POMPdeLUX selger over all forventning i Norge. :)


MARS

I mars måned jobber vi hardt i trappegangen, mye er revet og må bygges opp igjen. Loftstuen har fargerike innslag da dette er til ungene, og dette blir vist frem.


13. mars har vi vært gift ett år og jeg feirer med et innlegg med bilder fra dagen. Jeg melder meg på Vårtegn 2010 og hver mandag viser bloggere i sverige og Norge hvordan våren er på vei. Det går litt tregt i Hernes, men nesten hver uke finner jeg noe jeg kan glede meg over. ;)


Mars er preget av sykdom, hos oss alle, Hedda er nesten mer hjemme enn i barnehagen, men kommer likevel hjem med hjemmelaget påskepynt, jeg er mye ute på kveldstid med POMPdeLUX og klesvasken hoper seg opp. Såpass at jeg blogger om den ikke mindre enn tre ganger! ;)  



Midt i dette får jeg en telefon hvor jeg blir spurt om jeg vil ha jobb. Hurra! Jeg blir ansatt på Montér og ser frem til å begynne i full jobb etter over 2 år hjemme.

APRIL

April begynner med påsken, hvor vi som vanlig har årets første grilling på hytta. Jentene blir igjen på påskeferie hos besteforeldre, og vi maler trappa mens ungene er borte. I tillegg flytter vi tilbake til vårt eget soverom etter innkjøp av ny babycall. Rart å sove der uten senga. ;)


Våren kommer for fullt, det er mer bar bakke enn snø, selv om Hedda gjerne skulle hatt snøen når hun fant akebrettet. ;) Med vårrengjøring kommer det også nye ting i hus. På låven hos svigers sto en gammel dør. Den ble dusjet og satt i gangen hos oss. ;)

Vi reiser på kjærestetur til Nottingham for å se på fotballkamp, og videre til Cork for å besøke ei venninne.



Vi ender opp med en ukes ekstra opphold da det meste av Europa var lammet pga askeskyen fra Island. Det ble mye syteinnlegg, en del matinnlegg og noen shoppinginnlegg. Og litt humor.


Da vi endelig var hjemme hos Hedda igjen ble det blogget om rommet hennes, to innlegg om bilder på veggen og om senga.



MAI

Måneden begynner med litt små omgjøringer - knotter er byttet på mange av møblene våre - og jeg viser at det er vi som er gatas skam, med en søplehaug av en hage!

Jeg viser frem hvordan hele trappa var før og etter maling og tapet, og begynner innlegget med å vise det flotte gamle elementet vi har øverst i trappa. I yttergangen har vi gjort om litt siden trappegangen er ferdig - min gamle kiste er blitt resirkuleringskasse. ;)


Vi feirer 17.mai i Moss og jeg viser frem bildeveggen vi er så fornøyd med. Gamle og nye bilder, i gamle og nye - sorte - rammer.


Kjøkkenet får en ommøblering, igjen, jeg feirer at jeg har fått 200 følgere med en overraskelsesgiveaway *pust* og vi er publisert i BoligAvis1 - med mine bilder. ;)


JUNI
Juni er preget av sommer og dårlig helse - det er korte mobilinnlegg og en del utfordringer tatt. Det er siste innlegg med Vårtegn 2010, vi er jo i midten av juni og har over 20 varmegrader, så nå er det sommer! Det grønne stoffet er fra benken kjøpt på Brukt'en - som sammen med en del annet ble malt hvitt. :) I tillegg viser jeg frem vår fotokunst - jeg har tatt en del bilder som blir forstørret og hengt opp.

  

Mann og svigerfar jobber hardt for å få ferdig trappa, og selv om den ikke er ferdigmalt/beiset skal fruen i huset pynte og dille. Etter nesten et år uten ordentlig inngangsparti er det nydelig å ha fått dette!


Hedda fyller 2 år 27.juni og vi feirer i år som i fjor i hagen med flott vær! Vi har fått nye hagemøbler og vi koser oss ute i hagen i år!





Det var det første halvåret i 2010 - hvis du ikke er lei av å lese nå kan du komme tilbake i morgen for mer! ;)


Håper alle som er innom får et godt nytt år
- måtte 2011 blir fantastisk!!





8 kommentarer:

  1. GODT NYTT ÅR til Mammas Hus;))
    Gleder meg til å følge deg videre i 2011:)Takker for alltid koselige hilsninger fra deg;)
    Ha en super duper feiring ikveld!
    Klemmer Christinamor i nord!

    SvarSlett
  2. Du har en super blogg, og det er alltid så koselig å lese innleggene dine. Gleder meg allerede til fortsettelsen i morgen.
    Ønsker deg et riktig godt nytt år. Ser frem til å følge deg videre i 2011:)
    Klem.

    SvarSlett
  3. Koslig innlegg, dere har fått gjort mye :)
    Ha et riktig godt nyttår. Og gleder meg til å følge bloggen din videre :)

    SvarSlett
  4. Har vært spennende å følge deg i 2010 og ser fram til neste år. GODT NYTTÅR!

    SvarSlett
  5. Så koselig med et sammendreag;))
    Jeg har gitt opp å fikse mer på bloggen enn så lenge, jeg vil også ha to kolonner igjen, men jeg har jo falt helt ut av det her HTML opplegget;))

    GLEEEEEDER meg til å følge deg videre i 2011, og forhåpentligvis møtes igjen snart! Ha en strålende nyttårsfeiring!

    Love ya!
    klem.

    SvarSlett
  6. Wow Vibeke, for et flott innlegg :)))
    Gleder meg til å følge deg i 2011.
    Godt Nytt År.
    Klemmer

    SvarSlett
  7. Spennende innlegg - ser fram til fortsettelsen i morra :o)

    Og se der var malesprøyta ja ;o)

    Gleder meg også til å følge deg videre i 2011.

    SvarSlett
  8. Godt nytt år!
    Kan du fortelle meg hvor du har fått tak i den almanakken din? Jeg trenger en slik nemlig.

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails