tirsdag 21. desember 2010

Julefigurer og medisterkaker

I vårt hus er det lite tradisjonelle nissefigurer
(i motsetning til hos svigermor, som samler ;)),
jeg har denne gamle nissen til å ha lys i og to andre som står i vinduskarmen.


Ellers er det litt "utypiske" nisser og figurer som bor sammen med oss i slutten av desember.
Altså, med utypiske mener jeg de som ikke er nissefar. ;)


Carl Larsson-figurer er veldig julete da, men han er fortsatt ikke nissefar.
*ler*


Jeg liker nissejenter jeg...


Disse to ha jeg i hvite også, og de står her resten av året. :)


Spissluenisser...?


Og bunadsnisser som jeg er veldig fornøyd med.
Kjøpt på Nille i fjor - og de finnes i år også. ;)

Ellers går det en del i engler,
jeg har noen som var julepynt, som nå er helårspynt. :)



Enkle glassengler som kommer opp til advent,


det samme med den litt trinne sangenglen her.

Og årets nykjøp er denne flotte englen fra Krifon, kjøpt på Taigaien mellom Elverum og Hamar.


Jeg innbiller meg at den kanskje blir slik en helårs.... ;P


Nå skal jeg lage medisterkjøttboller,
etter en oppskrift jeg har fått fra John Henrik Schreiner - tidligere hovmester på slottet.

En utrolig flott mann som jeg har truffet flere ganger gjennom jobb i hvitevarebransjen
- han gikk fra slottet til Matkurs.no.
For 4 år siden åpnet vi Byggmakker på Lillehammer og han var kokk for helgen.
Og jeg som ikke liker medisterkaker gjorde ikke annet enn å spise nettopp det. *ler*
I fjor tok jeg sjansen og sendte en mail,
og i løpet av en time fikk jeg en flott mail tilbake med oppskrift.


Håper dere har en flott tirsdag så langt!

7 kommentarer:

  1. Så koselig det er hos deg, vibeke! *vilkommepåbesøksnart* ;)
    Jeg syns Carl Larsson figurer er så fine, må nok sette det på ønskelisten;)
    Så artig med kokken på Skattum da, har ikke hørt om det før, så det var morro å lese! Og enda mer morro at du fikk oppskriften hans;))

    SvarSlett
  2. Jeg har også bunadsnisser :) De er kjempesøte!!! Veldig koslig hos deg i desember ja :) Og Carl Larsson figurene er knallfine!!!
    God Jul!

    SvarSlett
  3. Jeg som var sikker på at jeg var følger av bloggen din og at jeg hadde deg på blogglisten min - men nå oppdaget jeg at jeg jo ikke hadde det. KRISE ;)
    Det måtte jeg gjøre noe med med en gang.
    La med et før/etter bidrag til OO'en også. Blir det en Stol-onsdag til mon tro?
    God jul til deg og dine :)

    SvarSlett
  4. Så koselige julebilder det er hos deg! Nydelige nisser og engler og svibler:)

    Kos deg masse, i morra er det bittelille julaften!

    Klem;)

    SvarSlett
  5. Så flotte nisser og annen julepynt. Har endel ikke typiske jeg også. Forelsket meg i de bunadsnissene. Så de ikke ifjor, men to har flytta inn her nå i adventstiden.

    Ha noen super siste dager før jul!!

    SvarSlett
  6. Fiiiine nissa☺ Imåra skal eg ta fram mine nissa også☺
    Og so har eg veeeldig lyst på ein kvit Plantasjen nisse-dei er veldig fine☺

    Flott at du fekk tak i svibel vase-blir nok kjempefint på julebordet☺
    Eg er litt kresen og vil bere ha kvite sviblar-og det finn eg ikkje lenger :( So i mine vasa står det utdøande sviblar-og dei skal IKKJE på julebordet!!☺☺

    Ha ein super bittelille julafta min venn♥

    Klem M♥
    -som er veldig god på å rime HAHAHAHA☺

    SvarSlett
  7. Medisterkaker er et must og har alltid vært det for meg, oppskriften min er tatt fra eget hode, og blir alltid veldig gode - i dag er to kilo ferdig stekt, og konfekt og sjokoladefudge laga - herlig!! God jul til deg og dine!

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails