søndag 5. desember 2010

Om 1 måned,...

...den 5. januar 2011 sjekker jeg inn på



Ukedagene skal tilbringes på Nes i Hedmark,
hvor jeg skal være med på smertemestringskurs.

“Fire ukers smertemestringskurs er et tilbud til deg med muskel/skjelett smerter. Gruppene vil bestå av 8-10 pasienter. Smertemestringskurset er ment å skulle bidra positivt til ditt arbeid for å mestre en livssituasjon med smerter og endret funksjon.

Smertemestringskurset vil bestå av følgende:

•Individuell behandling av fysioterapeut.

•Individuelle timer hos sykepleier, ergoterapeut og sosionom utifra dine behov, mål og planer.

•Individuell trening ute eller i treningssal.

•Gruppetrening i treningssal.

•Basseng

•Avspenning

•Organiserte gåturer.

•Forelesninger av fysioterapeut, ergoterapeut, sosionom, sykepleier og lege:
Tema her er smertebegrepet, fysisk aktivitet, energiøkonomisering, sosionomens time, søvnhygiene, kroniske smerter/fibromyalgi, kosthold og medisiner.

•Smertemestringskurs to ganger i uken, ledet av veiledere:
Tema her er avspenning, hva er smerte for meg, stressmestring, fokus på her og nå, grensesetting, dårlig samvittighet, endret funksjon, nytenkning, mental trening, humor og helse, alternativ behandling og veien videre når du kommer hjem.

•Pårørendedag hvor du kan invitere en pårørende. Tema her er kommunikasjon.”
(Tekst og bilder fra nettsiden til Grande)



Jeg ser frem til å dra dit, men jeg gleder meg ikke.
Akkurat nå gruer jeg meg veldig
- jeg gruer meg til å reise fra de hjemme.

Men jeg vet jeg trenger dette, og trøster meg med at jeg kan reise hjem i helgene!
I tillegg vet jeg at jeg kan ha med laptop og være på nett - jeg kan lett holde kontakt med alle, om jeg orker.

Jeg kan nok uansett allerede erklære januar for interiør-fri sone her hos Mammas Hus. ;)




12 kommentarer:

  1. Kjære vennen min. Dette trenger du, og på sikt er det nok det beste for alle dine kjære.
    Du er sterk, flink og veldig go´.

    Klem fra Tvillingsjelen.

    SvarSlett
  2. Hei :) håper du koser deg i denne førjulstiden.. og at du har en fin søndag :)

    Hørest nå ut som et flott opplegg dette da og helt sikkert lurt å delta på.. skal nå bli spennede å høre hvordan dette oppholdet blir for deg.

    Skjønner at du ikke syns det er så kjekt å være borte hjemme fra, men som du sier du får nå hjem i helgene.

    Nyt dagene du skal være der og ta det som en husmorferie og tenk på deg selv.

    Ha ei flott førjulsuke:)

    Klem fra Evelyn

    SvarSlett
  3. Skjønner du gruer deg. Ikke lett og reise fra de hjemme. Jeg jobber på et rehabiliterings senter for kreftpasienter og hofteopererte. De gruer seg veldig til og komme, men når de reiser igjen så ser de mye lysere på hverdagen. Håper du vil oppleve det samme. Pasientene syns tiden går veldig fort hos oss.
    Nå må du nyte tiden før jul og så klart julen.
    Kos deg i kveld!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  4. Kan godt forstå at du gruer deg til å reise fra de hjemme, og være borte i en hel måned er ikke lett. Ønsker deg lykke til på senteret. Nyt juletiden så godt du kan. Vi venter på deg i februar, til nye spennende interiør innlegg. og kansje noen gode råd til oss som er "heldig" å bare være stiv og støl i kroppen av og til.

    Lykke til:-) Hilsen Lilli

    SvarSlett
  5. Hei

    Skjønner at du gruer deg. Og jeg håper du foteller litt om hvordan det er der underveis. Vurderer det samme senere nemlig. ;)

    Anita

    SvarSlett
  6. Jeg venter på innkalling til opphold på Revmatismesykehuset rett over jul, og skjønner veldig godt du gruer deg - for det gjør jeg og! Det kommer nok til å gå finfint, og så håper vi at vi får massevis igjen for det. Ikke sant? :)

    SvarSlett
  7. Kjære Vibeke'n min.
    Dette kommer til å gjøre deg godt selvom det sikkert blir noen tøffe tak underveis er jeg sikker på at du drar derfra bedre enn da du kom og mer rustet til å møte utfordringer som måtte vente. Jeg heier på deg!!

    Ps! Det pleier å være nok å ta tak i på sånne steder så kanskje du finner noe interiør å blogge om. Uansett så venter vi på oppussing onsdag vettu.

    Stå på! Luv U!

    Tessabessa

    SvarSlett
  8. Så bra for deg! Høres ut som et flott opplegg! Skjønner godt at du gruer deg til å reise fra dem, men ukene kommer til å gå rasende fort, og det hjelper jo godt på å kunne reise hjem i helgene:)

    klemmepå!

    SvarSlett
  9. Dette blir helt sikkert bra, det er jo en grunn til at akkurat du har fått dette tlbudet. Skjønner at du gruer deg til å være borte fra familien, men vi mennesker er som oftest sterkere enn vi tror selv. ☺

    SvarSlett
  10. Skjønner godt at du gruer deg til å reise fra de hjemme, men det kommer til å bli bra for deg dette! :)

    Mange klemmer

    SvarSlett
  11. Ser ut til å være et supert opplegg for sliten kropp! Trist å være borte fra familien, men sikkert vel verdt det i energi du kommer tilbake med?

    Med ønske om en finfin uke!

    SvarSlett
  12. Så spennende med rehabilitering da Vibeke... Og jeg skjønner godt at du gruer deg. Jeg var på Feiringklinikken 4 uker for noen år siden og husker hvordan jeg gruet meg.. MEN det gikk overraskende fort. Det er jo noe som skjer HELE tiden og så er det som regel masse hyggelige folk som er i omtrent samme situasjon som man kan lire seg av med :o). Kommer nok til å gå strålende!!
    KLEM

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails