søndag 26. desember 2010

Velkomst – kortvarig, men veldig fin!

Noen dager før den store dagen kom jeg over et innlegg på bloggen Atelier Kari.
Der hadde det blitt laget iskranser til å henge opp, men jeg orket ikke "styre" med oppheng (typ: Hvor skal det henge? ;P) og fant ut at jeg heller ville lage lyslykter til trappa.


Med en plastform fra Tupperware ble det frosset tre ringer og de fikk store telys i seg.


Dessverre har det vært så kaldt (-25) her juledagene, at lysene bare brant rett ned midt i - stearinen ble for kald - og de varte derfor ikke så lenge.
Vanligvis brenner jo disse i flere timer, men de sist ankomne gjestene på julaften fikk bare se fine ringer, uten lys. ;P


Da er det godt en har bilder som kan vise hvor fint det ble når lyset var tent.
"Se så flott det var før dere kom!" *ler*


Nå er vi tre stykk (pappa er her) liggende i sofaen,
en 10-åring liggende på gulvet med all Playmobil'en hun fikk til jul og en 2-åring i seng for en sen dupp.

Vi har hatt gjester til lunsj og det ble veldig koselige timer rundt matbordet ♥


Håper dere alle koser dere om dagen!

 

16 kommentarer:

  1. Heisann!

    Fine lykter ja.Ble inspirert av Kari jeg også, men laga som deg, bare lykter isteden for kranser.
    Her er det vinden som har vært problemet, blåser ut lysa mine...men veldig fine er de ja...når de lyser.

    Koser meg masse!

    JULEKLEMMER

    SvarSlett
  2. Hei igjen;). Så smart og ikke minst lekkert!!! Det må jeg prøve til nyttårsaften. Takk for tispset.

    Håper du du koser deg i denne søte juletid. Har ikke hatt så mye tid til blogging den senere tiden, men håper jeg får tid i kveld til en skikkelig bloggrunde. Da skal jeg ta bloggen din i nærmere øyesyn igjen. Gleder meg;).

    Klem fra Marilinn

    SvarSlett
  3. Kjempe fine lykter! :) De lyste jo helt nydelig, den stunden dem lyste! ;)

    Ha ei fin romjul! ♥

    klem Frøken H

    SvarSlett
  4. Lyslyktene var jo kjempe lekkre da!! Synd ikke alle gjestene fikk sett det, men godt du har bildebevis for hvor koselig velkommst du egentlig hadde;)

    Ønsker deg en videre fin rom jul!

    Klemmer

    SvarSlett
  5. Islyktene var nydelige:). Synd ikke gjestene fikk dem med seg.
    Ha en flott kveld.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  6. Hei.

    Flotte lykter. Det går jo ann å lage slike nå som det er så kaldt, men 25- var litt i drøyeste laget. Vi har ligget stabilt på 14-17 minus.

    Ha en fin romjul.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  7. Flotte og dekorative lykter. Prøvde meg på en sånn bøtte-lykt for et par uker siden, men så glemte jeg å tenne lys i den når gjestene kom, hehe...

    Ønsker deg en god romjul videre! Nå er det vel "siste innspurt" før du skal på rehabiliteringsopphold?!

    //Kaja

    SvarSlett
  8. For en god idè, dette må jeg prøve ut :)

    SvarSlett
  9. Så fine islykter:-) Dumt de ikke brant skikkelig da, men fine var de uansett:-)

    SvarSlett
  10. Så stilig det var med slike lyslykter:) Gjorde seg veldig:) Synd gjestene ikke fikk sett det men bra du har bilder:)
    Fortsatt god jul:) Kaldt hos meg også men torsdag skal det visst komme mildvær og regn....

    SvarSlett
  11. De ble virkelig flotte!! Fortsatt god jul til dere!
    klem♥

    SvarSlett
  12. Hei og takk for at du har lenket til meg og lagt igjen hyggelige ord på bloggen min. Lykke til videre med din lek med kulde og vann. Lyktene dine blir høyere og blåser ikke så lett ut om du "limer" sammen to kranser med med vann, bunn mot bunn. Fortsatt god jul.

    SvarSlett
  13. De lyktene ser jo nesten ut som goddis.....KJEMPE SØTE og EM KJEMPE IDE!!!!!!!

    GODT NYTT ÅR!!!! KOSEKOS DEG =)

    SvarSlett
  14. Kjempefine lyskranser du har laget! :) Tipset noteres!

    Kulene er kjøpt på Christiania Glasmagasin i desember i fjor.

    Jeg savner deg også!

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails