mandag 20. desember 2010

Svibler - en utfordring!

I løpet av de snart to årene jeg har blogget har jeg oppdaget mye nytt,
og i fjor var min første jul hvor jeg kjøpte blomster.

Svibler og amaryllis er typiske juleblomster,
og jeg liker de enda mer i år. ;)

Monica har utfordret oss til å vise hvordan vi pynter med svibler nå i jula, og her er mitt bidrag:

I yttergangen er den plassert i en "stormlykt" fra Nille.

I mellomgangen er det en i en skål med fat
(de sitter sammen)
Duken har svigermor quiltet. ♥


I kjøkkenvinduet er en plassert i en telysestake/liten potte.


De siste årene har jeg hatt et lys i denne vasen, men i år ville jeg prøve noe nytt.


Den ene røde GG-koppen jeg har, er kjøpt til nettopp dette formålet.
Svibelvase i jula. ;)


Jeg liker aller best hvite blomster,
men som dere ser av bildene har ikke alltid sviblene med hvit potte, hvite blomster. ;P

Nå skal vi straks avgårde på barseltreff med pepperkaker og julekos.

Håper dere får en fin mandagskveld!


 
PS: Vil du også ta utfordringen? Her er innlegget til Monica!

11 kommentarer:

  1. Er glad i svibler jeg også, så nå er jeg på runde 2 på hvite svibler:-) Blomstene mine blir nok også hvite i år.

    ha en koselig kveld med barselgjengen.

    klem Lisa

    SvarSlett
  2. Herlige bilder! Du har pyntet så flott til jul:) Morsom utfordring også forresten.

    Ha ei fin kveld!

    SvarSlett
  3. Hei på deg Vibeke!
    Her oset det av julestemning. Spesielt de to siste bildene var utrolige flotte...krystallklare og pen pynting.

    Ha en fin fin aften.
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Jeg også elsker svibler, de koster nesten ingenting og det blir så fint:-)

    SvarSlett
  5. Her er det også svibler i Green Gate kopper. ☺ Kjempekoselig hos deg.

    SvarSlett
  6. Svibler hører jo virkelig julen til.. og jeg synes de gjør seg veldig godt i en GG kopp.. og da spesielt i en rød en som din :)

    Håper dere får en fin jul!
    Klem fra
    Kjersti

    SvarSlett
  7. Utrolig nydelige bilder!
    Jeg har svibler flere steder men
    ikke dekorert dem så fint som deg...
    Må nok ut å plukke litt mose neste høst - til neste jul.. hehe..

    KLEM

    SvarSlett
  8. Så koselig du har pyntet!! :)
    Svibler er nydelige, men pga allergi er det dessverre svibelfri sone hjemme hos oss..
    Gøy med sånn utfordring. Må klikke meg inn der og se på andre bidrag! :)
    FørjulsKLEM fra Inger-Lise

    SvarSlett
  9. så koselig bilder.:-) skal se om jeg rekker å ta utfordringen..så imari søt den runde hvite tykk lysestaken med tekst på var.-)

    Og du har så herlig levende header..:-)

    En riktig god jul til deg og dine om jeg ikke rekker innom.:-) dagene er hektiske for oss alle nå.:-)

    Klem

    SvarSlett
  10. Hehe - nå var jeg inne på Hjemmefrue-bloggen min for å se hva jeg holdt på med i fjor og da ser jeg at du har lagt igjen en kommenatar - tydeligvis din første hos meg:
    "Så fint at du var innom meg, koselig å lese din blogg. Jeg har(skum)lest hele nå. Og her var det KOSELIG!
    Jeg kommer gjerne tilbake. ))
    Ha en flott helg!
    Vibeke " - så da har vi vel "kjent" hverandre rundt 1 år da i disse dager:-)

    Klem

    SvarSlett
  11. Brukes neste år meg her, og brukes neste år meg der....er ikke så skråsikker på det Fru Nordhagen - Har visst dårlig erfaring på akkurat DET området;)) Det er iohvetfall det jeg tenker hvert år, men blir det noe av - øøøh NEI!
    *skjerpings* ;)

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails