fredag 3. desember 2010

Julekalender

*Beklager feil i bloggrollene, enterknappen førte til publisering av morgendagens halvskrevne innlegg ;P *
Litt seig i fingrene om dagen,
jeg leser mye blogger, og har tatt bilder som skal blogges,
men så er det plutselig midt på natta.
Hvor ble det av timene liksom?
(Det er jo ikke akkurat slik at jeg jobber r... av meg om dagen heller da ;P)

Anyhow.......

Det er desember og tid for kalender!

I fjor fikk Hedda en nydelig adventskalendere av bestemor.


Svigermor er heldigvis for oss glad i håndarbeid,
så vi er lykkelige mottakere av strikke- og hekletøy,
quilteduker og brodert kalender!


For ei som er rimelig intetanende når det kommer til håndarbeid
(joda, jeg har lært meg å hekle bestemorruter, men det er lenge til jeg kan si jeg kan håndarbeid - jeg måtte spørre svigermor om hvordan man holdt strikkepinnene, for det hadde jeg glemt!),
i tillegg til at jeg er noe utålmodig,
synes jeg det er et meget stort stykke arbeid vi har fått til veggen vår!


Vi er heldige!

Svigermor har i tillegg kjøpt innholdet i pakkene,
den lettvinte varianten i år (etter vårt ønske);


Lillesøster vil ha det storesøster har,
så det ble to slike pakker.
Hedda sin ble åpnet og repakket i gråpapir.


Jentene er nå lykkelige eiere av hver sin pappstall,
som fylles opp litt etter litt.

I går ettermiddag tok jeg frem min playmobil-eske.
Med leker fra 80- og 90-tallet.
Det er stor suksess!
Og etter sengetid fant jeg masse på Ebay - og jeg har lagt inn flere bud. ;)


I morgen skal jeg vise frem min kalender,
den kom i posten og jeg digger den!



7 kommentarer:

  1. Har du en boks med playmo fra 80-tallet!? Heldiggris. ☺

    SvarSlett
  2. Dro til kiro i dag, det hjalp veldig akkurat like etterpå, men jeg er fremdeles "gammal kjerring". Må nok tilbake et par ganger ja...

    Fin kalender Hedda har fått. Gleder meg til å se din:-)

    Klem Lisa den skakke

    SvarSlett
  3. Heldig er den som har en så kreativ bestemor, fin kalender!

    SvarSlett
  4. Kjempefin kalender da!
    Koselig med sånne gaver fra bestemødre!

    Playmo lekene fra 80-90 tallet er staselige ja! Jeg tok selv vare på en del småleker fra når jeg selv var liten da vi ryddet loftet hjemme hos mamma i vår..

    Kos dere i helgen!

    SvarSlett
  5. Så fin kalender! Nesten maken til den vi har her hjemme. Det er noe spesielt med disse broderte kalenderene;)

    God helg!

    SvarSlett
  6. Så fin kalender. Heldig du som meg som har en svigermor som strikker og syr. Er så fint. Jeg har fått kurs av svigermor ang hvordan man holder heklenålen. He.he.. så du er ikke aleine.
    Gleder meg til og se kalenderen din!
    Ha en fin kveld!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  7. Så fin!! Koselig å ha hjemmelagde kalendere:)
    Svigermor har også brodert til Sandrine, og vi har gjort som dere; kjøpt en Lego kalender og repakket i gråpapir - enkelt og greit - og jenta er stor fornøyd!

    Nå er jeg spent på hva du har lagt inn bud på, og ikke minst julekalenderen DIN!! <3

    SvarSlett


Bloggurat

Bloggurat
Related Posts with Thumbnails